Wednesday 27 January 2010

Gaming er storveis

I det siste har dagene mine mer eller mindre vært dominert av stress og lengsel etter DA. Dragon Age, that is. Jeg har perioder hvor jeg kan bli totalt oppslukt av spill og dette RPG-spillet har definitivt gjort det. Når jeg til og med gir opp ettermidagslurene og nattessøvnen min for å spille, vet man at det er serious business. Det er vanskelig, men allikevel gøy. Det at vi er mange som spiller gjør det enda bedre. Nå har jeg faktisk noen å snakke med når det skjer spennende ting. Utsagn som "endelig levla jeg!", "ooh sjekk ut detta gearet!" og "faen, tanken min dævva" blir møtt med oppmuntring og sympati i steden for blanke stirr.

Men bortsett fra det så har stresset eskalert litt. Det er ting som skjer konstant. Café kvelder, manus skriving, søknader, musikaler av ymse slag og så videre og så videre. I forhold til søknader så har jeg nå skrevet ferdig, mer eller mindre, til Fabindia i India og Phattalung i sør Thailand. Jeg har vært treg, dessverre, for selv om jeg har skrevet dem er jeg alt for giddalaus til å faktisk sette alt sammen og sende det. Men jeg skal få gjort det i morgen. Store planer om å skulke de første to timene og heller jobbe på søknadene. På mange plan mener jeg det er viktigere enn å kjede meg igjennom whatever tull det er vi har i morgen. For så vidt kan det jo være viktig informasjon, men jeg får heller få et referat av det.

Av bøker så leser jeg aaalt for mange for tiden. Har vel begynt på tre eller fire bøker, pluss alle de som allerede ligger i "skal leses" bunkene mine. Viktigst å nevne er vel den jeg er mest satt på å lese, nemlig What's Eating Gilbert Grape av Peter Hedges. Jeg har jo sett filmen uttalige ganger og elsker den, så når Kristine i klassen nevne at hun hadde den kunne jeg rett og slett ikke dy meg. Så nå har jeg en liten pause i DA spillingen for å prioritere. Whoopdido. Jeg er bare glad jeg klarte å lure meg unna café kvelden. Yo.

No comments:

Post a Comment